Mina tjänster

MINA ERBJUDANDE


De flesta erbjuder korta koncentrerade utbildningar, riktat till flera ifrån helt olika branscher. De är ofta intressanta och en del är till och med bra, men den långvariga effekten kan ifrågasättas.

Min sälj och ledarskapsträning erbjuder istället ett verksamhetsanpassat utvecklingsprogram som pågår under 3 dagar med 2-3 veckors mellanrum, detta säkerställer utvecklingen hos deltagarna och resultat av investeringen.


Stressforskaren Lennart Levy sa vid något tillfälle:


”Det är bättre att ha fotriktiga skor än att försöka fila till skoriktiga fötter”


Med andra ord, istället för att jag ska försöka forma dig efter ett färdigt program kommer jag jag istället forma min metod och träning så att den ska passa dig, på så vis kommer du att få ut maximalt av den. Poängen med metoden är ju effekten, eller hur?


Hör av dig så berättar jag mer!

SKAPA VÄXKTRAFT


För att skapa växtkraft i företag är det viktigt att tre ingredienser är i balans.


  • Det trygga ledarskapet 
  • Det glada medarbetarskapet 
  • Det genuina kundskapet, det vill säga kunskapen om vår målgrupp och våra  kunders marknad, deras behov och vilket värde vi ska tillföra som gör deras vardag lite enklare.


De två första handlar om det interna i företaget.

Om de är i balans slipper man Internt energidränage! Om man minimerar allt gnissel och tjafs internt då kan man istället maximera allt fokus externt, på kunderna! 


Det är väl det som företagande handlar om, att driva lönsamma affärer och skapa kundnytta. Allt annat är underrubriker: Produktion, inköp, budgetering och marknadsföring.


Att driva ett konkurrentskraftigt och framgångsrikt företag är också att förstå att den enda värdefulla tillgång ett företag har är nöjda kunder OCH motiverade och engagerade medarbetare.









      ÖKA FÖRSÄLJNINGEN

Det händer ibland att någon säger:

"Jag arbetar i produktionen eller på lagret, jag förstår inte hur jag kan bli inblandad i säljprocessen?" Då brukar jag referera till 

Philip Kotler:


”Försäljningsavdelningen är inte hela företaget, men hela företaget bör vara försäljnings-avdelningen!”


Har ni lyckats med att lägga en bra grogrund för ökad växtkraft då har ni också ökat möjligheterna till ökad försäljning, med bibehållen lönsamhet. Men då behöver man tillföra ytterligare tre ingredienser:


  • 20% reprenseras av de 4 P:na                   (pris, produkt, plats, påverkan).
  • 20% är enkelhet, krångla inte till saker i onödan. Det är OK att du förbereder dig, men arbeta med det du har och förbättra och förädla det under vägs. Tajmingen kommer ändå aldrig att bli helt perfekt.
  • Resterande60% är psykologi, att kunna identifiera och tillgodose våra mänskliga basbehov: Trygghet, Spänning, Unicitet, Kärlek, Växa och utvecklas och behovet av få ge och Bidra


Du har vissa behov som dominerar och jag har andra, det är viktigt att känna till. Inte minst för det finns en allmän missuppfattning om att du ska behandla andra som du själv vill bli behandland. Men det blir faktiskt mycket bättre om du försöker förstå andras behov och behandla dem som just de vill bli behandlade.


Om vi bara kan tillgodose  två av dessa behov, då har vi medarbetare, leverantörer och kunder som aldrig kommer att lämna oss.


Så enkelt men ändå så svårt!


VAD ÄR COACHING?


Coaching är inget nytt fenomen.

Om du söker betydelsen i ordet ”coach” finner du beskrivningar som galavagn eller buss. Det användes till en början som ett ord för att beskriva ett sätt att ”frakta människor från där de var till dit de ville komma”.

Coach är med andra ord en metafor för någon som guidar människor från där de inte vill vara  till en önskad plats.


Vem behöver en coach? Alla, blir mitt spontanta svar. Om du planerar en förändring, om du har drömmar, mål och önskningar och  har försökt men inte lyckats nå dem – då tycker jag att du ska anlita en coach.

Om du inte har några drömmar, mål eller önskningar eller ännu värre har gett upp på dem, då behöver du definitivt anlita en coach.

Genom ett coachande förhållningssätt lär du dig att gå från tanke till handling och får nyckeln till ett livslångt lärande.


I min roll som coach hjälper jag dig att identifiera dina hinder och resurser för att du ska nå dina önskade resultat samt fokusera på att skapa framgång i din arbetsmässiga och privata vardag.






MAKE YOUR MIND MATTER

En motod framtagen av Joe Dispenza och Bruce Lipton


Metoden förklarar hur tankar, sinnet, känslorna och kroppen hänger ihop och hur de påverkar varandra. Metoden hjälper inte bara de som  vill ta sig runt hindren, det som coachningen kan göra, utan den tar bort hindren för gott.


Det mesta av den du är idag har skapats av tidigare programmeringar och upplevelser. Många av dem minns du förmodligen inte, därför att de flesta skapades från då du föddes fram till 6-8 årsåldern.

Men de finns i ditt undermedvetna och de präglar dig, din bakgrund och de val du gör som vuxen.


Som barn får vi alla våra törnar, både fysiska och emotionella. En del så starka att de påverkar oss resten av livet. De kan orsaka rädslor, ångest och fobier, och även ge upphov till fysiska men. Dessa åkommor kan dyka upp när man minst anar det, långt senare i livet. Så länge den emotionella obalansen finns ouppklarad i systemet kan inte kroppen återskapa sin naturliga balans tillräckligt effektivt, vilket gör att man kan må dåligt helt i onödan.

Våra kroppar har en inneboende läkningsförmåga. Kroppen vill läka sig själv och återkoppla balansen när vi mår dåligt. Det är den funktionen som denna metod använder sig av. 


Jag kan tillsammans med dessa kunskaper och mina egna erfarenheter lära dig hur du lyckas i förändringsprocesser, ta dig från ord till handling och hur du kan uppnå den framgång som är viktig för just dig.